tisdag 5 oktober 2010

Artfrände

- - -

Om man samlar ihop alla skor i ett hörn så får man plats att ligga i skogarderoben. Ja, som man bäddar får man ligga. Jag har försatt mig i en ganska så osäker situation då får jag känna mig osäker.



Det är stundtals tröttsamt med detta ansvar över det egna livet. Speciellt när man inte kan påverka utvecklingen eftersom andra individer är inblandade. Ibland förstår jag verkligen folk som väljer att lämna över ansvaret till en högre makt. Men bara ibland. Ganska sällan faktisk. Nästan aldrig.

Det är svårt att leva bland människor, ibland tror jag att hunden Arras är mer min artfrände än tvåbenta egensinniga svårgreppbara flyktiga varelser som kallas människor.

Hösten ligger tung och livet känns främmande, som att det inte riktigt är mitt. Och jag vet inte, lever jag mitt liv? Kanske gör jag inte det. Vems fan är det då jag går och låtsas hänga med i?

Frågor, frågor, frågor - Oh heliga tekanna, feed me with answers.

- - -

Inga kommentarer: