tisdag 24 mars 2009

Dryga frågor

- - -

Lovar du att vara ärlig? Ja, och jag ljuger ibland.

Du heter: My Linda Lou Axelsson

Smeknamn: Lou, Linglin, Lilly, Loukatten

Låt som när du är ledsen sörjer till?: Kents ”På nära håll”

Beroende av: Ensamhet och gemenskap

Vad tror folk om dig?: Det vet jag inte riktigt, kanske att jag är säker på vad jag säger. Fast sanningen att säga så vet jag inte vad jag tänkt förrän orden lämnar mina läppar.

Stämmer det?: Alltså nej.

Vad får du oftast komplimanger för?: För mina dikter ibland, för min radioröst !?! Allt för ofta för min kropp (kanske något mer sällan de senaste två åren då jag inte tränat =) Men mer yttre komplimanger än inre vilket är trist.

Vad säger du för att imponera på någon?: Ingen aning. Jag låtsas väl ibland att jag kan mer än vad jag kan antar jag. Men jag är nog inte så inne på det där med att imponera.

Hur imponerar man på dig?: Man reflekterar över sitt eget och andras beteende och man är hjälpsam, empatisk och ärlig.

Brukar du skratta för dig själv?: Javisst.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: Hej. Dina glasögon är nu klara att hämtas. Välkommen till Synsam Västerås.

Var bor du?: I ett av de gamla arbetarhusen bakom skrapan

Trivs du där?: Perfekt om det inte vore för min missbrukande granne.

Äger du några converse: Nä.

Sprit, cider, vin eller öl: Beror helt på, sprit är väl det minst användbara.

Brukar du bli för full: Ja.

Vad har du för mobil operatör: 3

Är du allergisk mot något: Inskränkthet, diskriminering.

Har du haft sex idag: Nä

Hur svarar du i mobilen: Linda Lou, eller hallå där, eller hej hej

Vem ringde du senast?: Rikard

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att han tittade på teve som vanligt =) men så ringde hans mobil och vi bestämde att jag skulle ringa upp senare. Närmare bestämt just nu halv fyra.

Antal timmar sömn inatt: Inga i natt, har jobbat. Sov mellan 07-11.30

Sov du ensam: Arras sov hos mig från och till.

Brukar du komma i tid: Håller en heder i tidshålleri. Men brukar bli fem försenad ibland.

När mår du bra: När jag kan tagga ner.

När blev du fotad senast: I lördags på Virsbofest med gamla tjejgänget.

Hur känner du dig nu: Lässugen. Har tyvärr ingen bok men väntar på att mamma ska komma hem från jobbet på bibblan och hon har säkert med sig nåt …

Vanligaste färg på dina kläder: Brun, svart, blå, naturfärger men ibland orange eller rött

Vad tycker du om fötter: Konstiga pjäser. Mina är knäppa men andras är oftast snygga.

Vad saknar du: Hugo. En del vänner som bor långt bort. Skrivtid. Sommaren. Min bror. Runmarö.

Hade du en bra kväll igår: Sov mellan 19-21.30 sen nattjobb. Nä, inte särskilt bra kväll.

Favorit dryck på morgonen: Thé till storfrukost och en halvtimme senare starkt kaffe med mycket mjölk.

Rakar du benen: Nej. Hur ska jag då känna när det är fästingar på väg upp i skrevet.

När brukar du oftast gå och lägga dig: Det beror på hur jag har arbetat och vänt dygnet. Helst går jag och lägger mig vid tolv och upp vid nio.

Är du blyg?: Nej men jag rodnar lätt. Det gör att jag nog verkar blyg. Fast lite blyg kanske jag är. Jag är i alla fall inte framfusig.

Sysslar du med någon idrott: Yoga ibland. Promenerar ibland. Skidor ibland. Ridning för sällan. Magdans för sällan.

Vill du hellre ha mail än brev: Brev är trevligast.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja, men den går nog lätt över vid andra eller tredje? (tobbes citat, så jävla bra)

Har du spytt offentligt: Nä.

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Jag skulle såklart stå och kissa och prova min penis och så skulle jag väl testa om jag skulle få bättre gehör i olika sammanhang.

Är du nöjd med ditt liv: Nöjd blir jag nog aldrig. Är hela tiden på väg mot något annat.

Är du bortskämd: Det skulle jag inte säga.

Vad gör du i morgon: Sover till tolv efter nattskiftet sen iväg på fackmöte i Fagersta mellan 14-18. Sen försöka hinna med ett kvällståg till stan och komma hem och packa inför Rosenhällresa torsdag morgon.

Vad är det värsta du vet?: Lata människor kan reta gallfeber på mig, om de är för lata för att utöva sin konsumentmakt. Inskränkta människor, som inte vill lära något nytt och vägrar att släppa sina förutfattade meningar. När människor klappar poesin på huvudet.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?: Inga alls. Jag slösar inte.

Vilken kändis tycker du är en bra förebild?: Kommer inte på någon.

Vad längtar du till?: Mitt hem. En cigarett.

Har du bra vänner och äkta vänskap?: Ja.

Vad använder du för shampoo?: Inget.

Vad är det finaste du fått?: Vet ej.

Hur gammal är du: 33

Tycker du om någon just nu: Massvis med underbara varelser.

Du samlar på: Inget.

Gröna eller röda äppeln: Beror på humör.

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Min bror

Gillar du golf: Absolut inte

Vilken tid gick du upp idag: 11:30

Har du sovit i din egna säng inatt: Nä, i en tobaksluktande bäddsoffa i mammas och pappas gästrum.

Har du strumpor på dig nu: Ja. Blåa.

Är det okej att gråta: Absolut.

När grät du senast: På väg till Virsbo med tåget i lördags. Tänkte på Hugo

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Åka transibiriska järnvägen och tågchartra till Lesbos.

Bär du glasögon eller linser: Inte just nu. Har tappat bort mina brills. Men får nya på torsdag.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Hahahah, döh. Nä Myrorna är där jag stassar mig.

När går du upp ur sängen en helgmorgon: mellan 10 och 12

Har du piercing: Höger öra.

Vill du gifta dig: Nej. Äktenskap är en tramsig konstruktion.

Vill du ha barn: Nä.

Solar du ofta: Nä. Inte solar solar. Men vänder mitt ansikte mot solen ibland för att få uppleva ljuset och värmen.

Är du bra på att laga mat: Nä. Jag gör det för sällan.

Är du flygrädd: Ja.

Hur vig är du: Vilken konstig fråga.

Är du musikalisk?: Inte speciellt men jag sjunger och dansar gärna.

Vad dricker du helst när du är törstig: det beror på vilken sorts törst. Ofta vatten för att det är nyttigast och miljövänligast men bubbelvatten från mammas sifon funkar bättre om jag är bakis. Eller ubuntu-cola.

Vilken är din favoritglass: Det beror på vilken sås som jag har till. Daniel och Stefens hemgjorda är kalas. Och Sias Chokladglass eller blåbärsglass. Men visst är lakritsglass gott, finns bara inte eko.

Tror du på ett liv efter döden: Nej

Tycker du om sushi: Mer och mer. Har ätit tre fyra gånger nu och det blir bättre för var gång.

Vad äter du helst när du ser på film: Det som jag är sugen på för stunden. Ofta inget alls.

Bor dina föräldrar tillsammans: Ja

Har du tandläkarskräck: Nej. Men skräck för räkningen som kommer efteråt.

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Morgonmänniska. Men jobbar natt så det blir lite knas.

Vilken ögonfärg har du: Blågrågröna

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja.

Biter du på naglarna: Nej.

Röker du: Nej. Inte just nu. Har haft uppehåll i tre dygn.

Hur ofta tränar/motionerar du: Inte ofta

Senaste låt du hörde: Nåt på nattradion, minns inte.

- - -

Inga kommentarer: