lördag 25 december 2010

Vit jul

- - -

På tal om vit jul, både snömässigt och alkoholhaltigt. (Ja, alla barn har rätt till vita jular. Dock har jag svårt för extremism åt något håll). En påhälsning från ungdomen dök upp när jag var på glöggfest härom veckan.


La Garonne - finns det alltså fortfarande?!? Eller har någon övervintrat en flaska från 1989 för det var då som La Garonne var hett villebråd på tonsårsmarknaden, det billigaste vinet.

Min midvinter var snöig, mysig, gormandisk, kärleksfull och behaglig. Med inslag av alkoholhaltiga drycker i precis lagom dos. Min jul var att stillsamt glida genom ett vintersverige nästan ensam på vägen tillbaka mot en stad som också var vit, fångad i drivor. Jag hoppas att alla firar sina högtider precis som de vill. På det sättet de har valt att göra, inte utefter konventionen eller påtryckningar av andra utan precis på det sättet som de medvetet har valt. Och att barnen får vara lyckliga.

- - -

1 kommentar:

Ulrika sa...

På min tid var det California White - har sen dess haft svårt för vitt vin öht. Ses imorrn gullet!