lördag 12 februari 2011

En lapp i handen

- - -

På stan. Fullt med folk. Någon står och delar ut flygblad och sticker ett i handen på en förbisusande loukatt. Jag läser lappen i språnget och knölar ner den i fickan. Jag håller inte med lapputdelaren som tillhör svenska motståndsrörelsen. Va fan tänker jag, moståndsrörelsen, det borde ju vara jag, jag gillar att göra motstånd. Men det är är en patriotisk motståndsrörelse, mer reklam än så ska de inte få men jag ska berätta om deras propaganda:

Punkt ett: "DU vill INTE att din kultur och dina förfäder skall kunna hånas och förnedras öppet av makthavarna."

Nähä, och det vill ju jag eller? Det vill väl ingen. Men man ska öppet kunna ifrågasätta och kritisera alla kulturer. Det där med förfädrar vet jag inget om, hur tänker man då. Att Karl den XII är en förfäder eller?

Punkt två: "DU vill förhindra att din lillasyster eller flickvän blir gruppvåldtagen."

Jaha, såklart. Och min lillebror och att min mamma och att min häst - ingen ska behöver bli våldtagen såklart, det skriver väl alla under på förutom gärningsmännen. Vad menar de, hur ska de kunna förhindra det för att de är patrioter, det sker inom alla kulturer och därför ska alla kulturer ifrågasättas och framför allt ska vi prata om det.

Punkt tre. "DU vill förhindra att ditt folk utplånas."

Ehh, jaaaa. Om vi fortsätter förstöra jordklotet kommer mänskligheten att dö ut. Naturen överlever, människan som art försvinner. Ett samarbete skulle kunna hejda denna utveckling. I dagens läge är det vad jag vet inte risk för att något enskilt folk "utplånas". Däremot finns många utrotningshotade djuratet. Är det risk för att patrioterna utplånas? Hmm, vad synd i så fall :)

Punkt fyra: "DU vill att Sverige skall styras och befolkas av svenskar."

Ehhh, nej. Det vill ingen. Det finns ingen "ras" som heter svensk. Alltså skulle Sverige vara tomt. Och vi skulle definitivt inte ha något kungahus, och inga medborgare som drog in skatt. Landet Sverige som icke är skulle kontentan vara.

Punkt fem: "DU vill skapa en trygg framtid för dina barn och barnbarn. Där begrepp som åldringsrån, våldtäkter och genusdagis endast hör till en mörk era av vår historia."

Hahahhah, denna punkt är riktigt rolig. Åldringsrån är lika olagliga som butiksrån eller personrån över lag - alla rån är dumma och det finns dumma människor, eller dumma omständigheter rättare sagt. Våldtäkter likaså. Men ehh, genusdagis .. jag skulle vilja ha förklarat för mig hur det likställs med rån och våldtäkter. Vari ligger hotet av att försöka få till en medvetenhet om hur vi behandlar varandra. Det borde varje sann världsmedborgare bejaka. Vad befinner du dig på den medmänskliga skalan, hur bemöter du människor. Vill du inte veta det, ja då är du en sann patriot.

Punkt fem: "DU vill uppleva ett Sverige med talrika sunda familjer och som givetvis har en mamma och en pappa."

Nja, vi står ju inför det faktum att jordklotet är överbefolkat, alltså borde vi vara lite mer restriktiva vad gäller barnalstrande, ta hand om de barn som finns och behöver omtanke. Det finns ju helt föräldralösa barn, är de utan existensberättigande då?

Vad jag önskar att jag hade stannat och diskuterat detta. Nästa gång jag är på stan och får en lapp instucken i handen ska jag ta mig tid. Jag vill se hur ni formulerar era patriotiska tankar, därför att jag är medmänsklig, genusmedveten och har ett behov av att förstå människor - något som ni helt verkar sakna.

Och dessutom: ni skriver på er lapp: "Vi tar striden." Ni ska veta att det är det många av oss andra icke patrioter som skriver under på. Upp till kamp!

- - -

Inga kommentarer: